Adalah penting untuk mempunyai nombor telefon bimbit yang dikemas kini untuk menerima Kata Laluan Satu Kali (OTP) untuk pengalaman aplikasi mudah alih yang lancar, selamat dan diperibadikan. Jikalau terdapat sebarang perubahan dalam nombor telefon bimbit atau alamat e-mel anda, sila mengemas kini maklumat di Borang Pengesahan Maklumat di bawah.
BORANG PENGESAHAN MAKLUMAT
Kini tersedia
1. Apa itu TCAP EZ Connect?
TCAP EZ Connect ialah sebuah aplikasi mudah alih yang membolehkan pelanggan mengetahui dan meninjau status akaun kewangan mereka bersama kami.
2. Mengapa saya perlu mengemaskini maklumat peribadi di dalam borang khas ini?
Ini adalah untuk memudahkan proses pendaftaran TCAP EZ Connect untuk memastikan One Time Password (OTP) dihantar ke nombor telefon terkini anda.
3. Apa yang perlu dilakukan jika saya mengalami masalah untuk masuk atau mendaftar?
Sila nyatakan perincian lengkap akaun anda (Nama, No, KP, nombor telefon) dan emel kepada kami di ask@toyotacapital.com.my untuk pengesahan. Sebelum berbuat demikian, sila pastikan anda memasukkan nama penuh dan No. KP seperti didalam MyKad.
4. Bolehkah saya memuat turun aplikasi TCAP EZ Connect sekiranya saya tidak mempunyai pinjaman pembiayaan kenderaan dengan Toyota Capital?
Ya, anda boleh memuat turun aplikasi ini dari AppStore dan Google Play. Anda boleh menyemak:
- Produk pembiayaan pinjaman kami
- Cawangan kami di seluruh negara
- Pengedar kami - Toyota, Lexus dan Perodua
- Model kenderaan
- Soalan-soalan Lazim
5. Mengapa saya tidak boleh "NEXT" selepas mengisi nama pengguna & kata laluan pada Langkah 3 pendaftaran App?
Pada langkah 3, sila pastikan anda telah mengisi nama pengguna dan kata laluan mengikut kriteria:
- Nama pengguna: Mestilah sekurang-kurangnya 6 aksara dan maksimum 15 aksara
- Kata Laluan: Mestilah gabungan huruf besar, huruf kecil, nombor & simbol/aksara khas.
Cth.:
Nama pengguna = Toyota01 ;
Kata laluan = Toyota@1234
6. Bilakah sepatutnya saya masukkan kod rujukan?
Ketika mendaftar, tidak perlu untuk mengisi bahagian kod rujukan sekiranya anda bukan diperkenalkan oleh rakan yang merupakan pelanggan kami bagi pinjaman sewa-beli dengan TCAPM seperti yang telah dinyatakan dalam laman yang sama. Kod rujukan hanya digunakan sekiranya anda menperkenalkan rakan untuk mengambil pembiayaan sewa-beli dengan kami.
Klik "Daftar di sini"
Masukkan nama penuh seperti dalam KP dan nombor KP.
Masukkan OTP yang telah dihantar ke telefon anda.
Masukkan nama pengguna, kata laluan dan kod rujukan (sekiranya ada).
Nota:
Nama pengguna - mesti 6 aksara atau lebih.
Kata laluan - mesti mengandungi gabungan huruf, angka dan simbol.
Pilih imej yang ingin digunakan untuk tujuan sekuriti bagi mengesahkan pengguna sebelum anda daftar masuk ke aplikasi.
Masukkan nama pengguna & klik "Log Masuk Menggunakan Kata Laluan"
Tandakan kotak jika gambar sekuriti sepadan dengan yang dipilih sebelum ini.
Masukkan kata laluan dan klik login
Di halaman akaun, klik ikon tiga titik di bahagian atas sebelah kanan dengan perkataan "Lagi"
Klik Penyata Emel / Lihat Jumlah Pembayaran
Selepas login, klik halaman Ganjaran.
Klik Tuntutan dan klik pilihan Baucar/Cenderahati
Anda boleh menukar jumlah tuntutan dan klik "Tuntut".
Isikan nama, nombor telefon dan alamat emel penerima dan klik "Tuntut" untuk mendapatkan cenderahati.
Anda akan menerima makluman "Tuntutan telah berjaya".
Selepas login, di halaman Lagi dan turun ke bahagian bawah untuk Kod Rujukan
Klik ikon kongsi dan pilih media sosial yang anda ingin kongsikan kod rujukan tersebut.