Terdapat di semua bank utama - PERCUMA!
Kenapa beratur? Bayar ansuran anda pada bila-bila masa di mana sahaja daripada pelbagai pilihan bank menerusi Perbankan Atas Talian. Lebih jimat tanpa bayaran proses cek atau caj bank!
Ikuti langkah berikut atau lihat panduan video di bawah untuk mengetahui cara membuat bayaran menerusi JomPAY.



JomPAY Step 1 Spot
JomPAY Step 2 Go Online
JomPAY Step 3 Pay




Soalan Lazim

Apa itu JomPAY?
JomPAY adalah skim bil nasional inisiatif Bank Negara Malaysia (BNM), diterajui oleh Malaysian Electronic Clearing Corporation Sdn. Bhd. (MyClear) bagi menggalakkan penggunaan secara dalam talian untuk bayaran bil atau invois, yang boleh dilakukan menerusi institusi kewangan, Internet dan Perbankan Mudah Alih.

Apa JomPAY boleh lakukan pada saya?
Menerusi JomPAY, anda boleh membayar semua bil menerusi Internet atau Perbankan Mudah Alih menggunakan dana daripada akaun simpanan anda atau akaun semasa. Ia pantas, selamat dan mudah.

Bagaimana JomPAY berbeza daripada perkhidmatan pembayaran bil sedia ada bank saya?
JomPAY memudahkan untuk membayar pelbagai bil di bank seluruh Malaysia. JomPAY mewujudkan ekosistem pembayaran bil yang boleh diakses dan inklusif untuk pelanggan, Bank dan Ejen Bil supaya semua Ejen Bil JomPAY tersedia kepada pelanggan 42* Bank di Malaysia

Di mana saya boleh mendapatkan JomPAY?
JomPAY boleh didapati di Internet dan Perbankan Mudah Alih 42 Bank GIRO. Walau bagaimanapun, pelaksanaan JomPAY di Bank dilaksanakan secara berperingkat.

Adakah saya perlu mendaftar sebelum membuat pembayaran dengan JomPAY?
Tiada pendaftaran diperlukan dengan JomPAY. Walau bagaimanapun, anda mesti mempunyai Akaun Perbankan Internet atau Mudah Alih. Untuk maklumat lanjut mengenai pendaftaran, sila hubungi Bank anda.

Adakah JomPAY percuma?
Ya, JomPAY adalah PERCUMA untuk pelanggan yang membuat pembayaran bil.

Bolehkah saya menetapkan pembayaran tarikh yang akan datang?
Ya, anda boleh menjadualkan pembayaran untuk berlaku pada tarikh akan datang. Walau bagaimanapun, sesetengah bank masih membolehkan pembayaran tarikh akan datang secara berperingkat walaupun semua bank dijangka telah menawarkan perkhidmatan ini sejak akhir tahun 2015. Sila semak dengan bank anda untuk mengetahui sama ada mereka telah membuat ciri ini tersedia untuk JomPAY.

Bagaimanakah saya membayar dengan JomPAY?
Sungguh mudah. Cari logo JomPAY dan Kod Bil bagi Bil anda, log masuk ke Internet atau Perbankan Mudah Alih anda dan ikuti langkah mudah di bawah:

  1. Masukkan Kod Ejen Bil: 1115
  2. Masukkan Rujukan-1: Nombor perjanjian 13 digit anda
  3. Masukkan jumlah Ansuran

Apakah Kod Ejen Bil?
Kod Ejen Bil ialah nombor unik untuk mengenal pasti Ejen Bil JomPAY. Bagi Toyota Capital Malaysia (TCAPM), kod tersebut ialah 1115.

Apa yang perlu saya masukkan ke dalam kotak Rujukan-1?
Pertama sekali, semak bahawa butiran pembayaran anda betul termasuk Kod Ejen Bil, Rujukan-1 dan jumlah. Untuk bantuan Internet atau Perbankan Mudah Alih, sila hubungi Bank anda.

Berapa lamakah tempoh untuk pembayaran saya berjaya?
Apabila anda membuat pembayaran JomPAY sebelum jam 17:00 pada Hari Perniagaan Perbankan, Ejen Bil akan menerima bayaran pada hari yang sama. Jika anda membuat pembayaran JomPAY selepas pukul 17:00, Ejen Bil akan menerima bayaran pada Hari Perniagaan Perbankan yang seterusnya. Sekiranya anda membuat pembayaran pada hari bukan Perbankan, seperti pada hujung minggu atau cuti umum, Ejen Bil akan menerima pembayaran pada Hari Perniagaan Perbankan berikutnya. Harap maklum bahawa pembayaran Anda kepada Toyota Capital Malaysia (TCAPM) hanya akan dipaparkan dalam sistem kami pada hari perniagaan berikutnya (tidak termasuk hujung minggu atau cuti umum).

Toyota Capital Malaysia (TCAPM) belum menerima pembayaran saya. Apa yang saya perlu lakukan?
Bayaran anda kepada Toyota Capital Malaysia akan dipaparkan dalam sistem kami pada hari perniagaan berikutnya (tidak termasuk hujung minggu atau cuti umum). Sekiranya pembayaran anda sudah selesai, sila hubungi Bank anda. Pastikan anda mempunyai nombor rujukan JomPAY supaya mereka dapat menjejaki pembayaran dengan mudah. Nombor rujukan JomPAY diberikan oleh Bank anda setelah selesai melakukan pembayaran.

Apakah yang perlu saya lakukan jika saya melihat pembayaran yang tidak dibenarkan dalam akaun saya?
Sila hubungi Bank anda dengan segera..

Kini Anda Boleh Membuat Bayaran Di Semua Ejen Bank Yang Diiktiraf BSN
Tonton video panduan langkah demi langkah ini untuk mengetahui cara pembayaran melalui melalui Ejen Bank BSN yang dilantik, atau ikuti 4 langkah mudah di bawah.



Langkah 1

Sila ke Ejen Bank BSN yang dilantik (AB)

Langkah 2 2

Bayar Bil Toyota Capital seperti di bawah:
Ref 1: Nombor rujukan 13 digit.
Ref 2: Nombor Telefon.

Langkah 3

Pembayaran melalui wang tunai/kad debit BSN

Langkah 4

Simpan Resit - Selesai

Jika anda adalah pemegang akaun Maybank2U, anda boleh menggunakan perkhidmatan perbankan elektronik untuk membayar ansuran bulanan anda. Ikuti langkah mudah di bawah.

Langkah 1

"Daftar masuk" ke akaun Maybank2U anda http://www.maybank2u.com.my..Anda memerlukan nama pengguna dan kata laluan akaun Maybank2U anda.

Langkah 2

Jika anda belum pernah membayar pinjaman Toyota Capital Malaysia melalui Maybank2U sebelum ini, anda dikehendaki mendaftarkan payee kegemaran baharu terlebih dahulu:

  1. Pilih "Akaun & Perbankan"
  2. Klik "Pembayaran Bil"
  3. Pilih "Tambah Payee Kegemaran"
  4. Pilih "Nama Penerima di Nama Perbadanan"
  5. Pilih "Toyota Capital Malaysia Sdn Bhd"
  6. Klik "Teruskan"
  7. Masukkan "No Perjanjian"
  8. Masukkan "Nama Pemegang Akaun Bil"
  9. Klik "Daftar"
  10. Masukkan "Kod TAC" dan Klik "Sahkan"

Jika sebelum ini anda telah mendaftarkan pinjaman Toyota Capital dalam akaun Maybank2U, sila ke Langkah 3

Langkah 3

Pergi ke Menu Utama (Laman Utama)

  1. Pilih "Akaun & Perbankan"
  2. Klik "Pembayaran Bil"
  3. Pilih "Tambah Payee Kegemaran
  4. Pilih "Toyota Capital Malaysia Sdn Bhd"
  5. Klik "Teruskan"
  6. Masukkan jumlah untuk membayar dan klik "Teruskan"
  7. Klik "Sahkan" pada skrin pengesahan
  8. Semak status "Berjaya"
  9. Klik "Cetak Resit" untuk mencetak resit

Jika anda adalah pemegang akaun CIMB Clicks, anda boleh menggunakan perkhidmatan perbankan elektronik untuk membayar ansuran bulanan anda. Ikuti langkah mudah di bawah.

Langkah 1

""Daftar Masuk" ke akaun CIMB Clicks anda di https://www.cimbclicks.com.my/. Anda memerlukan nama pengguna dan kata laluan akaun CIMB Clicks anda.

Langkah 2

Jika anda belum pernah membayar pinjaman Toyota Capital Malaysia melalui CIMB Clicks sebelum ini, anda dikehendaki mendaftarkan Payee Kegemaran baru terlebih dahulu:

  1. Pergi ke "Akaun Saya" >> "Kegemaran Saya"
  2. Pilih "Billers" >> "Tambah Bil Baru"
  3. Di bawah Kategori Penerima, pilih "Pembiayaan Kewangan & Pinjaman"
  4. Di bawah Nama Penerima, pilih "Toyota Capital Malaysia Sdn Bhd".
  5. Kemudian klik "Seterusnya"
  6. Masukkan "Bill Nickname" untuk rujukan anda sendiri
  7. Masukkan Nombor Perjanjian 13-digit TCAPM anda
  8. Lengkapkan proses dengan memohon dan masukkan TAC, dan klik "Hantar"

Sekiranya anda telah mendaftarkan pinjaman Toyota Capital dalam akaun CIMB Clicks anda, sila ke Langkah 3

Langkah 3

Pergi ke Menu Utama (Laman Utama)

  1. Klik "Pembayaran Dari:" dan pilih "Nombor Akaun" anda.
  2. Klik "Pembayaran Ke:" dan pilih "Toyota Capital Malaysia Sdn. Bhd."
  3. Di No. Akaun - Masukkan Nombor Perjanjian Sewa Beli
  4. Di Nombor Pendaftaran Kenderaan - Taip Nombor Pendaftaran Kenderaan anda dan seterusnya masukkan jumlah yang perlu dibayar
  5. Seterusnya, klik "Hantar" dan skrin pengesahan akan muncul

Anda juga boleh melakukan pembayaran menerusi cek atau wang tunai di mana-mana cawangan kami seluruh negara. Sila klik di sini untuk mengenalpasti cawangan Toyota Capital berdekatan anda.

WAKTU OPERASI

Hari: Isnin hingga Jumaat (Kecuali Cuti Umum)
Masa: 8:00 pagi hingga 5:30 petang

Pelanggan yang dihargai,

Berikutan pengumuman PKP terbaru, pejabat kami di Petaling Jaya, Pulau Pinang, Johor Bahru dan Kota Kinabalu akan ditutup sehingga 4 Februari 2021.

Operasi akan diteruskan seperti biasa dan pegawai kami akan tetap bertugas dari ruang masing-masing untuk memenuhi keperluan pelanggan. Anda boleh menghubungi kami untuk sebarang bantuan melalui laman Contact Page.

Ambil maklum bahawa kami tidak dapat menerima bayaran di kaunter di cawangan yang terletak di semua negeri yang terlibat ini. Rujuk laman Ways2Pay kami untuk maklumat lanjut berkaitan cara bayaran pinjaman.

Cawangan Kuching kami bagaimanapun akan dibuka sepanjang tempoh PKPB. Waktu operasi dari 9 pagi hingga 1 tengahari.

Terima kasih atas kerjasama anda.

Kekal selamat!

[Kemaskini terkini pada 21 Januari 2021]